Hulp bij het aanvragen van het attest inkomenstarief

Het attest inkomenstarief vraag je aan via de website van Kind en Gezin. Eerst moet je je registreren bij ‘Mijn Kind en Gezin’ (bovenaan de homepage van Kind en Gezin), indien je dit nog niet eerder gedaan hebt. Daarna kies je voor ‘Attest inkomenstarief’, dan zal je gevraagd worden om aan te melden via de eID-kaartlezer. Indien het de eerste keer is zal ook gevraagd worden om je emailadres te koppelen met je eID. Eénmaal aangemeld doorloop je alle vragen ivm de aanvraag van het attest. Let op: er wordt in het begin onderscheid gemaakt tussen een allereerste aanvraag van een attest en kindcode (nog nooit aangevraagd voor het kind) en een aanvraag voor een nieuw attest (jaarlijkse indexering in januari, wijziging gezinssituatie, wijziging inkomen,…). Zeker de juiste keuze aanvinken anders zul je een foutmelding krijgen.

Heb je geen computer of geen kaartlezer thuis? Geen probleem, maak gerust een afspraak om het attest inkomenstarief aan te vragen met behulp van onze computer en/of kaartlezer.

Wanneer de aanvraag niet lukt met je eID (bv. je hebt een tijdelijke ID of vreemdelingenkaart) dan kunnen wij de aanvraag doen voor jou met behulp van je meest recente aanslagbiljet van de belastingen. Voor een individueel verminderd tarief kan jouw begeleider bij OCMW je helpen.